O conferinta ca un festival: Webstock 2017

sursa foto: Webstock

Mi-au lipsit bocancii si florile din par, dar in rest, m-am simtit la Webstock ca la festival: lume multa, cunoscuti prin toate colturile, unii oameni pe care nu i-am vazut de peste 10 ani, lume noua, vedete, line-up misto si sesiuni in paralel, ingramadeala, surprize si inca ceva, care nu poate fi cuantificat: concluziile de final, care au meritat toata osteneala, cel putin pentru mine. A, am uitat de emotii. Am vazut emotii multe si frumoase la organizatori, la speakeri, daaaa, inclusiv la vedetele de la care ne asteptam sa nu mai aiba nici o treaba cu vorbitul sau expunerea in public.

Si, mai presus de toate, am simtit prin toate celulele, propriile emotii ale (re)venirii la un eveniment care m-a dus direct cu gandul si cu sufletul la inceputurile mele in presa din prima clipa in care am intrat la Marriot si i-am auzit vocea primului meu (redactor-)sef, Cristian Manafu. De fapt, multa vreme, emotiile mele nici nu stiau in ce an suntem:
suntem in perioada in care eram redactor la Biz, ca doar il vad pe Manafu peste tot, suntem la liceu ori la facultate, ca ma tot intalnesc cu Andressa pe coridoare sau poate totusi suntem in 2017, ca pe badge-ul meu scrie “blogger” si imi petrec timpul aici cu alti bloggeri pe care de-abia anul acesta i-am cunoscut. A fost derutant si a fost intens, am socializat mai mult decat mi-am propus si am selectat non-stop informatii de peste tot de unde veneau: de pe scena sau de la partenerii de discutii din pauze. Daca as fi reusit sa mai trag si cu urechea, plecam enciclopedie de acolo, dar n-a fost chip, pentru ca in continuu am facut cate ceva.

Dar ce este Webstock de fapt? E un eveniment dedicat domeniului social media, un fel de mega-conferinta organizata de Cristian Manafu si al sau Evensys, la care sunt invitati specialisti in online si care aduna oameni pasionati de digital, de la bloggeri, vloggeri si alte meserii la agentii, companii si antreprenori. E un eveniment la care mie mi se pare ca publicul conteaza mai mult decat invitatii de pe scena, pentru ca activitatea de baza a unui webstock-ist este cea de a socializa. Si socializezi fara sa vrei, e atat de multe lume din mediul asta incat n-ai cum sa nu recunosti macar pe cineva dupa poza de Facebook si sa mergi sa zici “Salut”.

E unul din putinele locuri unde, in pauze, dupa sesiuni, dupa discursuri, poti aborda direct persoane cu capital important de imagine in social media si poti pune o intrebare sau pur si simplu iti poti exprima parerile. Eu nu am simtit nevoia sa o fac, ce am avut de intrebat am intrebat la microfon, dar mi-a placut sa ma invart fizic printre atatia oameni pe care ii citesc sau care ma inspira in online si sa vorbesc cu atat de multa lume, unii cunoscuti mai vechi, altii carora de-abia acum le aflam numele sau numele blogului/ site-ului pe care scriu.

Line-ul de anul acesta a fost unul inspirational si motivational, cel putin asa am simtit eu directia discursurilor. S-a mers mult pe ideea ca se poate, nu s-a intrat neparat in detalii despre si cum se poate, dar unii mai mult, altii mai putin, fiecare a impartasit ceva din propriul parcurs online si din prin propria viziune astfel incat, la final, sa pleci nu numai cu niste idei in cap, ci si cu un anumit vibe, o senzatie, o stare. Cei care au dat tonul evenimentului au fost Cristina Bazavan si cei pe care i-a intervievat: Alex Galmeanu, Lucian Mindruta, Matei Dima si Marius Manole. Intrebarile au mers tot pe feeling, pe depasirea obstacolelor, povesti de inceput si zone de “low”. Aceasta a fost partea de inspiratie pentru mine, iar cel mai mult am rezonat cu Lucian Mindruta, datorita backgroundului comun de jurnalism Iata care sunt  ideile care mi-au ramas dupa interventia lui, chiar si la o saptamana de la eveniment:

 

  • Testeaza publicul, dar nu te lua mereu dupa el. Scrie ce simti tu, scrie despre lucrurile in care crezi tu.
  • Scrie atunci cand simti cu tot corpul ca trebuie sa scrii ceva anume, chiar daca stii sigur ca vei primi unfriend de la cativa
  • Ofera informatii concrete si adauga la final o concluzie, o solutie, o perspectiva, ceva ce oamenii pot face efectiv.
  • Scrie scurt, succint, cu povesti de viata si personaje pline de culoare
  • Cand esti intr-o situatie de criza, fii sincer, spune adevarul si fii rapid, actioneaza in cateva minute. Si incearca totusi sa anticipezi daca se apropie vreo furtuna digitala.
  • La intrebarea “Tu pe cine te bazezi cand ti-e greu? “, raspunsul a fost “Pe mine”.
  • “Sunt momente in care disper”
  • Am avut mentori care au crezut in mine. Am dezvoltat o relatie tata-fiu cu Adrian Sarbu, era placut, dar nu a fost ok.

Scriem pentru ca suntem speriati, ingroziti ca modul nostru de a vedea lumea e impartasit de din ce in ce mai putini oameni. Scriu doar pentru ca sper sa mai fie si altii ca mine acolo“, Lucian Mindruta.

Pe ceilalti i-am ascultat ca pe o poveste, cu raspunsurile lui Marius Manole poti sa scrii o carte, dar ce mi-a ramas a fost asa:

Nu inteleg de ce elevii din clasa a noua ar avea nevoie de cafea“, Matei Dima

si “Avem dreptul sa incercam tot“, Marius Manole.

De fapt, aceste 5 cuvinte consider ca au comprimat intreaga esenta a Webstock-ului. Eu cu asta am plecat acasa, avand in cap datoria fata de mine de a fi autentica, de a scrie dupa propria-mi simtire, de a nu cauta retete si de a-mi asuma dreptul personal de a incerca, de a testa, de a -mi placea sau a-mi displacea orice, dar mai ales ceea ce tine de sfera digitala si de exprimarea in acest mediu.

La sesiunile de dupa-amiaza, am vrut sa vad care-i treaba cu Instagram-ul, m-am trezit intr-o sala super plina, dar nu pot sa zic ca am rezonat cu acest canal, cel putin nu in acest moment al explorarii mele online. Iar la partea de blogging, am asistat la un dialog interesant moderat de Victor Kapra, intre Andressa, Zoso, Mariciu, Hoinaru si Marius Pahomi. A fost savuros pe alocuri, mi-a placut mult stilul Andreei Retea, daca erai foarte atent puteai sa gasesti informatii valoroase in interventiile fiecaruia, dar mai degraba a fost o discutie generala, iar aici cred ca e importanta si implicarea publicului.

Noi, publicul roman, in mod traditional, nu prea stim/indraznim sa punem intrebari, iar ei, speakerii, in mod traditional, nu sunt foarte generosi cu informatiile concrete.

Dar ne-om vindeca noi si de asta, Doamne ajuta, poate pana la #webstock10ani, adica la anul. Webstock 2017, mi-ai placut!

4 Replies to “O conferinta ca un festival: Webstock 2017”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *